Bir drag queen’in ötekileştirilmeye karşı varoluş mücadelesi: Ahsen
Ahsen Gönülce, 3 Kasım 1976’da Ankara’da doğdu. Anne ve babası küçük yaşta ayrılınca Ankara’da büyükannesinin yanında kaldı. Kardeşi annesiyle birlikte İstanbul’a taşındı. Belki de kayıplarının üzerine kurduğu başarı öyküsü, çocukluğundaki bu yalnızlıkla başladı.
Ortaokul birinci sınıftayken babası başka bir kadınla evlendi. Kısa bir süre sonra büyükannesini kaybettikten sonra babası ve üvey annesiyle birlikte yaşamaya başladı. Artık lise ikinci sınıftayken babasının evinden ayrılmış, kendine bir ev kiralamış ve geçimini sağlamak için barmen olarak çalışmıştı. Bir yandan da üniversite sınavlarına hazırlanıyordu.
Ahsen Gönülce üniversite sınavına hazırlanırken 14 yıldır görmediği annesi ve kız kardeşi evine geldi. Kısa süreli bir mutluluğun ardından ikinci kez annesi tarafından terk edildi. Babasına sığınmak istediği o zor dönemde, babası cinsel tercihleri nedeniyle ona “git” demiş. 1998 yılında kendini İstanbul Beyoğlu’nda buldu. Böylece hayatının zor ama renkli dönemi başladı.
22 YILDIR DANS EDEN AHSEN OKULLU DEĞİL ÇORAPLI
Ali Poyrazoğlu, Huysuz Virjin, Besim Kazado gibi dönemin en iyi isimleriyle çalıştı. İlk adımlarını atarken bu isimlerle tanışması onun iyi bir altyapı oluşturmasına yardımcı oldu. Beyoğlu’nda bir barda çalışıyordu. Bir süre sonra Prive Club’da küçük gösteriler yapmaya başlayınca kazancı biraz arttı. Kendine yeni bir ortam buldu. Burada Besim Kazado ile tanıştı ve onun önerisiyle Ali Poyrazoğlu tiyatrosunun giriş katında yeni açtığı “Club 12” gösterilerine seçmelere katıldı ve seçildi. Artık hem çalışıyor hem de yoğun bir öğrenme sürecinden geçiyordu. Mesleki gelişiminin yanı sıra entelektüel dünyası da şekilleniyordu.
Ali Poyrazoğlu’nun tiyatrosu kapanınca ‘ne yapacağım?’ Ben düşünürken Besim Kazado yeni bir proje için teklifte bulundu. Böylece televizyon yılları o yıllarda yaşayanların çok iyi bildiği, artık geniş bir kesim tarafından bilinen “Tıpatıp Show” ile başladı.
“Tıpatıp Show”un ardından Türkiye’nin en büyük otellerinden birinin seçmeleri için Fethiye’ye gitti ve başarılı oldu. Buradaki çalışması sırasında perde arkasında da başarılı olabileceğini fark etti. Kostümler dikti, sahne planları yaptı.
Büyük küçük pek çok projede ve yerde çalıştı. Güzel bir altyapısı ve güçlü bir hayal gücü vardı. Bunları mükemmeliyetçi bir çalışma azmi ile birleştirerek yarattığı koreografiler gösteri dünyasının en çok beğenilen ve izlenen koreografilerinden biri oldu. Ahsen Gönülce, “Bir Mola” projesinde yer alarak başarısını sanal platformda da gösterdi.
İş ilişkilerinin yanı sıra kişiliğiyle Ahsen Gönülce’nin hayatında özel bir yere sahip olan İzzet Çapa ile yollarının kesişmesi, ona İstanbul’un en popüler gece kulübü Cahide’nin de kapılarını açmıştır. 2005 yılında başlayan bu yolculuk tüm başarılarıyla devam ediyor.
VAROLMA ÇABASINDAN VAZGEÇMEDİ
İnsanların kendilerini eğitmesi ve hayata karşı bir duruş geliştirmesi gerektiğini düşünen Ahsen Gönülce, varoluş çabasından asla vazgeçmedi. Belki aile bağları çok güçlü değildi ama yolu kesiştiği kişiler ve grup arkadaşları onun için her zaman çok değerliydi. Aynı zamanda genç ve yetenekli insanların kaşifi, eğitmeni ve destekçisiydi.
Öğrendiği her şeyi takım arkadaşlarına öğreterek daha da büyüdü. Sosyal medyanın gelişmediği dönemlerde farklı yerleri gezerek genç yetenekleri keşfedip tanıttı. Keşfettiği kişilerin yeteneklerini belirleyip ona göre şekillendiren bir eğitmen haline nasıl geldiğini şöyle anlattı:
“Benim için mesele çok iyi dans etmen, çok güzel şarkı söylemen, güzel makyaj yapman, çok güzel elbiseler dikmen, güzel bacaklara sahip olman, kız ya da erkek gibi olman ya da farklı bir insan olman değil. Bütün bunlar sana söylediğim şeylerin seninle bir uyumu olmalı.” “Sana ait olanı bedeninden tek tek çıkarıp sana kocaman bir paket yapayım.”
Onun cinsel tercihi farklıydı ve o bu toplumun ötekisiydi. Hayat onun için de hiçbir zaman pembe olmadı ama o, hayatı ve siyasi çabaları yalnızca cinsel tercihler üzerinden okumadı ve okumadı. Ahsen, LGBTIQ+ hareketinin siyasi mücadelesiyle de anlaşamıyor.
Hayata olan bağlılığı, hayatta kalma çabası, tükenmez gücü ve zaman zaman düşse de asla pes etmemesi onu mesleğinin zirvesine taşımış ve taçlandırmıştır. Ahsen Gönülce halen Cahide’nin menajeri ve baş dansçısıdır.
Gönülce, buraya gelmenin kendisi için kolay olmadığını açıklama gereği duymuyor ve Seçil Pala’nın yazdığı ‘Ahsen – Bir Travesti Romanı’ adlı kitabından alıntı yaparak geçiyor.